Arzuna Göre Ara

KİLİS TAVASI (TEPSİ KEBABI)

Category: By İsimsiz Takılar
KİLİS TAVASI (TEPSİ KEBABI)

MALZEMELER:
750 gr yağlı kıyma
1 orta boy soğan
5-6 diş sarımsak
2 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı yoğurt
1' er tatlı kaşığı pul biber, karabiber, kimyon
arzuya göre tuz

YAPILIŞI:
Soğan ve sarımsak rendelenir, kıyma, yoğurt, salçalar ve baharatlar eklenir. Malzemeler birbirine karışacak kadar yoğurduktan sonra yarım çay bardağı kadar su eklenir, yoğurulmaya devam edilir. Macunsu bir kıvama gelene kadar yaklaşık 20-25 dk yoğurulur. Büyük bir tepsiye 2 elinizle bastırarak ince bir tabaka halinde yayılır. 1 bardak su üzerine gezdirilir ve 240 dereceye ayarlanmış fırında kızarana kadar pişirilir. Kare kare parçalara kesilir, ayran ve pilavla servis yapılır. Afiyet olsun...

NOT : Arzuya göre içine ince kıyılmış maydanoz ve üzerine domates, biber ve soğan dilimleri de koyabilirsiniz. Tarifi aldığım ve yapımına yardım eden kuzenim Gürsel' e teşekkürler...




 

6 comments so far.

  1. Unknown 24 Mart 2010 22:43
    bunu yakın zamanda deneyeceğim. Çok güzele benziyor.Ellerine sağlık...
  2. İsimsiz Takılar 24 Mart 2010 23:05
    Teşekkür ederim,gerçekten tadı çok güzel tavsiye ederim.
  3. Gurselden 25 Mart 2010 14:39
    Arzucuğum çok da güzel geçmişti o gün.Bu tavayı kayınvalidemden öğrendim.Niziplidir.Antakya'da bir süre yaşamışlar.Bu yemeği orada öğrenmişler.Adına da arap tavası diyorlardı.
    Sevgiler.
  4. İsimsiz Takılar 26 Mart 2010 17:57
    Arap tavası kuşbaşı etle olurmuş, buna kilis tavası denirmiş bana öyle dediler,aslında yemekler yöreye göre ad değiştirebiliyor önemli olan lezzeti bence. Ben de bu yemeğe bayılıyorum Gürselcim, sayende öğrendim teşekkürler :)
  5. Unknown 3 Nisan 2010 17:00
    Denedim tadı gerçekten mükemmel.
  6. İsimsiz Takılar 3 Nisan 2010 23:45
    Afiyet olsun, beğendiğine sevindim...

Something to say?