Arzuna Göre Ara

ÇİRİŞ OTU

Category: By İsimsiz Takılar
Çiriş Otu



Bu hafta semt pazarında yeni bir otla tanıştım. Ufak bir tezgahta genç bir delikanlı satıyordu, gözüme ilişti birden. Tezgaha yaklaşıp adını sordum. Satıcı çocuk; adının " ÇİRİŞ " olduğunu söyledi. Çok faydalıymış, Doğu ve Güney Anadolu dağlarında yetişirmiş, senede sadece bir ay bulunabilirmiş, " karın altından çıkar, bizim yörelerde (Bingöl' den gelmiş) şifa otu derler buna" dedi. Bizim konuşmaları duyan bir teyze yaklaştı yanıma, öve öve bitiremedi lezzetini, Çiriş Otunun. Ben de onun tavsiyesine uyarak 1 kg aldım ve kavurması ile gözlemesini denedim. İnanın bana övdükleri kadar varmış. Ben ve aile fertlerinin hepsi bayıldı bu ota. Haftaya tekrar bulursam, başka yemeklerini de yapıp sizlerle paylaşacağım. İçinizde benim gibi bu otla daha önce tanışmamış olanlar varsa, kesinlikle bulup denemelerini tavsiye ediyorum. Unutmayın sadece 3-4 hafta pazarlardaymış, kilosu da 2 Lira yani sudan ucuz :))  

Not: Çiriş Otu ile ilgili daha detaylı bilgi için şu linke tıklayabilirsiniz;
http://www.saglikbilimi.com/ciris-koku/


 

0 comments so far.

Something to say?